Economic Prima Pagina 

AFACERILE ÎN ROMÂNIA, UN FEL DE LOTERIE MAI ALES LA MOMENTUL ACTUAL – interviu scris –

Publicat la : 6 octombrie 2020

Să ai un „business” în România, mai ales în ultimii ani, uneori poate însemna o real joc la loterie, adică fie ai succes grantat și reușești să te menții pe piață, fie în scurt timp „pui lacătul pe ușă” după nici trei luni de la deschidere și în general se întâmplă să rămâi și cu pagube sau găuri care cumva trebuiesc acoperite.

Și dacă tot ne flăm, încă, în perioada de pandemie cauzată de criza COVID-19, criză care a afectat în proporții mari segmentul economic, astăzi am ales să o am ca invitată pe Roxana Ispas (foto principal), fondatorul și managerul brand-urilor RONNA SWIMWEAR și RONNA THE BRAND, două brand-uri care reușesc să scoată din tiparele clasice ideea de costum de baie transformând, două articole de lenjerie absolut obișnuite, în mici piese de artă.

Astăzi vom discuta despre ce înseamnă, ca tânăr, să ai o afacere pe care să o poți menține în parametri optimi chiar și într-o perioadă de criză, dar și despre ceea ce înseamnă RONNA SWIMWEAR în România.

REPORTER: – Bine te-am găsit, Roxana, și mulțumesc că ai acceptat invitația mea de astăzi! În general caut subiecte sau persoane mai aparte, tocmai de aceea am ajuns și pe la tine pentru că îmi place ceea ce faci și vreau să aflu chiar de la tine cum a început totul și care este povestea din spatele pieselor de lenjerie semnate RONNA SWIMWEAR.

ROXANA ISPAS: – Bine te-am găsit și eu și mulțumesc pentru invitație! Ideea de a transforma costumele de baie în mici „opere de artă” a venit, în primul rând, din cauza lipsei, pe piața românească, a brand-urilor care produc exclusiv costume de baie, acele tipuri de costume care merg purtate și ca body-uri. Sunt piese care cu siguranță atrag multe priviri daca le porți atunci atunci când mergi în vacanță. Cum am ales numele brand-ului? Am vrut să fie un nume ușor de reținut. A pornit de la numele meu, ROXANA, de unde am eliminat literele X și A. Am o echipă tânără și foarte creativă, de 40 de persoane și colaborez cu două fabrici din România și două din străinătate. Când am pus bazele RONNA SWIMWEAR, am avut colaborări cu tienri designeri din Milano, cu precădere pe segmentul rochiilor glamour.

REPORTER: – Wow! Deși erai la început de drum, ai pornit din prima „cu dreptul” iar rezultatele se văd. Din ce am observat pe pagina ta, ai avut și ai foarte multe colaborări cu vedete, atât din țară cât și internaționale, ai participat la o serie de evenimente importante, într-un cuvânt, ești un designer român de succes.

ROXANA ISPAS: – Da, din punctul acesta de vedere, fără să sune a laudă, pot spune că stau chiar bine. Am avut prezentări, în anul 2018, la „MILAN FASHION WEEK”, în 2019 am fost sponsor al concertului artistului Carla’s Dreams, în 2019 am participat la MISS SUMMER’S WORLD, iar pe lângă acestea, se mai adaugă și colaborările pentru videoclipuri, cu vedete precum KYLYE MINOGUE, INNA, ELENA GHEORGHE și cele cu vedete internaționale, de televiziune, precum THALIA, CHIARA FERRAGNI, LAURA CARO, JULIA KORF, dar și din țară (ANDREEA MANTEA, CRISTINA MIHAELA DOROBANȚU, BIANCA DRĂGUȘANU, ANDA CĂLIN, ROXANA VAȘNIUC, ANDREEA LOULOU, ANNA ROMAN) și să nu uit… 2 filme românești apărute pe marile ecrane („MINTE-MĂ FRUMOS ÎN CENTRUL VECHI” și „SECRETUL FERICIRII”).

REPORTER: – După cum spuneam și la început, încă ne aflăm în perioada de pandemie cauzată de virusul COVID-19, din păcate, criză care a destabilizat simțitor segmentul economic din România și s-ar părea că lucrurile nu se opresc aici, 2021 anunțându-se, deja, ca fiind un an dificil din acest punct de vedere. După cum observ, nici designerii români, unii dintre ei, nu au scăpat de efectele acestei destabilizări economice, dar pe de altă parte sunt și aceia care au reușit să se mențină în parametri buni și chiar să crească. Unul dintre aceste cazuri fericite ești și tu. În sensul că nici la tine nu s-au simțit efectele negative ale crizei. Cum ai reușit, totuși, să treci peste perioada critică?

ROXANA ISPAS: – Așa este, din fericire pe noi nu ne-a afectat. Din contră, chiar am reuțit să deshidem o franciză, tocmai în Dubai, exact în plină stare de urgență, plus două showroom-uri, totul în colaborare cu parteneri noștri de acolo. De semenea, există showrom și în București, unde clientele au posibilitatea de a vedea și proba creațiile RONNA SWIMWEAR. Am luat această decizie de a avea aceste showroom-uri datorită faptului că ne respectăm clientele dar și solicitărilor în acest sens. Așa cum am spus. în showroom ai posibilitatea să vezi lucrul respectiv, să îl probezi, să alegi ceea ce ți se potrivește.

REPORTER: – Ambele brand-uri pe care le reprezinți sunt desinate exclusiv doamnelor și domnișoarelor, într-un cuvânt femeilor. Cum este, în viziunea ta, femeia care poartă creațiile cu semnătura RONNA SWIMWEAR?

ROXANA ISPAS:- Femeia care poartă creațile mele este clasică dar și sofisticată. După cum ai observat și tu, în ceațiile mele fuzionează liniile retro, vintage, oarecum simple, cu cele moderne. De aici ideea de clasic dar în același timp foarte actual.

REPORTER: – Care este secretul succesului creațiilor tale?

ROXANA ISPAS: – Dacă oferi clientelor lucruri de calitate, modele frumoase, prețuri accesibile, cu siguranță vei avea succes.

REPORTER: – Revenind la aspectul economic, la ideea propriu-zisă de afacere, este sau nu, un risc, în România, mai ales în acest moment?

ROXANA ISPAS:- Când vorbim de afaceri, riscuri există peste tot, nu numai în România. Dar contează foarte mult și cum reușești, ca întreprinzător, să gestionezi situațiile de criză dar și resursele afacerii pe care o ai. Da, așa cum ai spus și tu, la început, să ai ceva al tău, ca sursă de venit, se poate considera un joc la loterie. Și nu este vorba doar de România. Poți avea surprize plăcute sau neplăcute peste tot. Dacă este să fac o referire la cum văd eu brand-urile pe care le dețin, acestea au fost, sunt și vor fi în continuare o evoluție pe termen lung (cel puțin 5 ani, spuneam prin 2018). Din fericire, lucrurile au mers și merg destul de rapid într-o direcție bună, fapt care mă bucură și mă motivează. Dar, cred, totuși, că mai este vorba și de noroc, acel noroc pe care ni-l mai facem și singuri, uneori.

REPORTER: – Cum crezi că va arăta, pentru tine, anul 2021, având în vedere mai ales faptul că ceea ce faci tu se leagă foarte mult și de vacanțe?

ROXANA ISPAS: – Tocmai pentru ca am luat în calcul și anul 2021, am decis să fac și francize internaționale, pentru a acoperi o varietate cât mai mare de cliente. Dar, în continuare, mă bazez totuși cel ai mult pe comerțul on-line, acesta reprezentând, până la urmă, viitorul în acest segment. Nu cred că aul 2021 va avea un impact negativ asupra vânzărilor, deoarece indiferent de situația la nivel mondial, vacanțele vor exista, indiferent că vorbim de cele din țară sau cele din străinătate. În general, clientele mele sunt persoane care aleg destinații turistice exotice. Plus de asta, prețurile sunt deloc piperate, iar modelele sunt unicat, în sensul că nu le mai vezi și la alți designeri. La momentul actual, noi, ca echipă, suntem foarte solicitați și cred că la fel vom fi și anul viitor indiferent de sezonul în care ne aflăm.

REPORTER: – Iată că am ajuns și la finalul interviului de astăzi. Ce le transmiți tinerilor antreprenori?

ROXANA ISPAS: – Să muncească mult și cu drag, pentru cea ce fac, deoarece rezultatele nu vor întârzia să apară, să fie mereu încrezători în propriile forțe și să nu înceteze în a fi unici!

REPORTER: – Îți mulțumesc încă odată pentru interviul acordat și îți urez mult succes pe mai departe! Sper să ne revedem!

ROXANA ISPAS: – Îți mulțumesc și eu, pentru invitație! Cu siguranță ne vom revedea.

galerie foto: site oficial și arhivă personală Roxana Ispas

Evalueaza articol !
[Total: 1 Average: 5]
Facebook Comentarii

Acest articol a fost citit de 3786 ori! Va multumim

Articole de citit

Leave a Comment

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.