La o vizită în uzină, miercuri, jurnaliștii au primit informații despre procesul de producție al vehiculelor. Se finalizează un autoturism la fiecare 55 de secunde, rezultând o producție zilnică de 1.392 de vehicule. Dintre acestea, 65% sunt modelul Duster, 25% sunt Jogger, iar 10% sunt Sandero Stepway și Logan. Reprezentanții Departamentului Montaj Vehicule au explicat că asamblarea se desfășoară pe un flux de fabricație de 1.200 de metri, care include un număr de 172 de vehicule, de la primul post de lucru până la finalizarea procesului.
Departamentul în care lucrează peste 1.700 de persoane, dintre care o treime sunt femei, cuprinde șapte ateliere de fabricație, un atelier de mentenanță și un atelier pentru implementarea de noi proiecte. Echipa responsabilă de calitate numără 243 de membri, prezenți în toate departamentele de fabricație. 80% dintre aceștia sunt implicați direct în verificarea vehiculelor, iar 15% desfășoară activități de supraveghere frecventă. Există 800 de puncte de control pentru patru tipuri de caroserii, cu diverse tipuri de motoare, cutii de viteze și niveluri de echipare. Timpul de verificare pentru fiecare vehicul în camera specială este de 15 minute, în care se verifică funcționalitatea, aspectul interior și exterior și funcționalitatea multimedia.
Validarea și setarea vehiculului se realizează cu ajutorul unor standuri de reglaj și control pentru paralelism, alinierea farurilor și sisteme de asistență pentru șofer. De asemenea, se efectuează și primul test de rulaj de tip client în cadrul bancurilor de validare electrică și electronică.
În Departamentul Presaj, cel mai nou compartiment este Zona High Speed, care a reprezentat o investiție de 37 de milioane de euro finalizată în 2020. Aici se produc piese de aspect, cum ar fi panouri de uși, capote și pavilioane. Pe linia de mare viteză, în funcție de complexitatea gamei, se pot realiza 9.600 de piese într-un schimb de opt ore. În prezent, sunt fabricate piese de serie pentru modelele Duster, Jogger, Sandero și Logan.
În Departamentul Caroserie lucrează 1.780 de persoane. Există două fluxuri de asamblare identice, unul dedicat exclusiv modelului Duster, cu o capacitate maximă de 40 de vehicule pe oră, și celălalt pentru Jogger, Logan, Sandero Stepway și Duster, cu o capacitate maximă de 35 de vehicule pe oră.
În departament există 556 de roboți, iar procentul de robotizare în prezent este de 44%.
În cadrul vizitei, a fost inclusă și Uzina Mecanică și Șasiuri Dacia (UMCD), prezentată ca fiind una dintre cele mai complexe uzine de fabricație mecanică din Grupul Renault. Reprezentanții uzinei au explicat că complexitatea rezultă din numărul mare de procese de fabricație, cum ar fi turnarea, uzinajul, asamblarea, presajul, sudura și cataforeza. Produsele rezultate în urma acestor procese includ piese de aluminiu, motoare, cutii de viteze și elemente de șasiu, care sunt livrate atât Uzinei de Vehicule Dacia, cât și altor uzine din Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi.
UMCD dispune de cea mai mare turnătorie de aluminiu din Grupul Renault, cu o capacitate de 29.000 de tone de piese pe an, pentru fabricarea pieselor de aluminiu. După turnare, piesele sunt supuse uzinării pentru îndepărtarea excesului de material și apoi sunt trimise în liniile de asamblare ale uzinei sau exportate către alte uzine ale Grupului Renault. În Departamentul Motoare se produce motorul HR10, pe benzină și GPL, care este utilizat în vehiculele din gama Dacia, precum Sandero Stepway, Logan și Duster, dar și în gama Renault Clio. Cutiile de viteze fabricate la UMCD sunt manuale, cu șase trepte de viteză și sunt disponibile în două variante: TL 4 pentru tracțiunea față și TL8 pentru tracțiunea integrală 4×4.