Îmi pare bine să te regăsesc și aici, drag cititor! Astăzi vin cu o poveste despre toamnă și muzică de suflet.
Atunci când rostim cuvântul „toamnă”, prima imagine care ni se conturează în gând este aceea a unor culori minunat așternute pe tabloul timpului așa cum numai natura știe să o facă.
Și totuși, cum ar fi natura fără o muzică numai și numai a ei?! Cu siguranță armonia nu ar mai fi aceeași. Undeva, într-un loc asemenea celor din povești, există oameni frumoși, oameni care, prin muzica lor reușesc să îmbogățească nuanțele pe care maestrul incontestabil numit NATURĂ le așterne pe pânză.
Recent, Palatul Șuțu, din București, a găzduit concertul-recital „ARMONII DE TOAMNĂ”, în interpretarea unor artiști de renume precum soprana ARLINDA MORAVA, atașat cultural al Albaniei în România, soprana GLADIOLA LAMATIC,Gladiola Lamatic, prim-solistă la Teatru Național de operetă si Musical „Ion Dacian” mezzosoprana ADRIANA ALEXANDRU,fostă prim-solistă a Operei din București, pianista GEORGIANA DIACONESCU, maestru corepetitor la Teatrul Național de Operă și Operetă „Nae Leonard” Galați și THEODORA STANCIU, actriță la Teatrul de Comedie București .
Cum a decurs evenimentul și cum a fost primit de către public, am aflat chiar de la pianista Georgiana Diaconescu.
„O după amiază frumoasă de joi, a unei zile însorite de sfârșit de septembrie, mă găsește într-o locație minunată ce leagă Bucureștiul vechi de cel nou, Palatul Suțu. Aici împreună cu colegele mele de scenă și de acum prietenele mele, aș îndrăzni, ne pregătim de recitalul ce urmează să înceapă curând.
Muzeul nu este închis și ca atare vizitatorii răzleți se aproprie cu sfială de noi nedumeriți, încântați, că exponatele sunt însoțite de armonii de pian și voci pătrunzătoare. E ultima repetiție și începe să se adune și publicul pentru evenimentul nostru. Pe unii îi știu de la recitalurile precedente, pe alții nu, însă toți au aceeași bucurie în priviri care îmi dă încredere și îmi îndepărtează orice alte griji aș mai avea.
Theodora Stanciu a intrat prima și a făcut prezentările, apoi a urmat-o soprana Arlinda Morava cu veselia ei molipsitoare și plină de căldură, Gladiola Lamatic și Adriana Alexandru și-au pus și ele amprenta prin personalitățile lor puternice și vocile deosebite asupra lucrărilor interpretate. Toate s-au legat atât de firesc și natural încât nu mi-am dat seama cum a trecut timpul și am ajuns la finalul recitalului. Parcă aș mai fi vrut să mai dureze. Și publicul la fel.
Aștept cu nerăbdare următorul eveniment, în aceeași formulă, din data de 14 octombrie, ora 17.30.” GEORGINA DIACONESCU – maestru corepetitor la Teatrul Național de Operă și Operetă „Nae Leonard” Galați
*Câteva repere din cartea de vizită a artiștilor:
THEODORA STANCIU: este absolventă a Universității Hyperion Bucuresti, Facultatea de Arte – secţia actorie la clasa profesorilor Horaţiu Mălăele, Emil Hossu şi Catrinel Dumitrescu, promoția 1996.
Activitate:
Teatrul de Comedie: Janine – „Ce formidabilă harababură!” de Eugène Ionesco, regia Gelu Colceag, 2005, „Fecioara Maria”, „Maestrul Engelbert”, virgina, schelet, judecător, istoric, actor – „Ioana şi focul” de Matei Vişniec, regia Cătălina Buzoianu, 2008, „A doua doamnă iresponsabilă – Casa Zoikăi de Mihail Bulgakov, regia Alexandru Tocilescu, 2009, Annette Reille – Doamne… ce măcel!de Yasmina Reza, regia Lucian Giurchescu, 2010, Ea – Parfum de viaţă” de Cristina Keresztes, regia Sorin Militaru, 2011, „Domnul Loyal – Tartuffe” de Molière, regia László Bocsárdi, 2015, „Domnișoara Werner – Breaking News” după „Ultima oră” de Mihail Sebastian, regia Mircea Cornișteanu, 2017
Teatrul Act: Managerul – cont(r)ACTe de Mike Bartlett, regia Cristi Juncu, 2013
Asociaţia INSPIRA: Masculin-feminin, text şi regie Lia Bugnar, 2013
Teatrul Nottara: Puricele de George Faydeau, regia Horatiu Mălăele, Moftangii şi Moftangioance de I.L. Caragiale, Bătrânul de Maxim Gorki, regia Catrinel Dumitrescu
Teatrul Toma Caragiu, Ploiesti: „Domnisoara Helsinka” de George Astaloş, regia Bogdan Voicu, „Nunta lui Figaro” de Beaumarchais, regia Lucian Sabados, „O seară liniştită” de Ch. Palustran, regia Ionuţ Antonie, „Regele Cerb” de Carlo Gozzi, regia Radu Dinulescu, „Nebunul şi călugăriţa” de Stanislaw I. Witkiewicz, regia Alexander Hausvater, „Soţia mea, Maurice!”, regia Lucian Sabados, „Cafeaua Domnului Ministru” de Horia Gârbea, regia Lucian Sabados, „Petrecere într-un pian cu coadă” de Mihai Ispirescu, regia Lucian Sabados, „Burghezul gentilom” de Moliere, regia Lucian Sabados, „Un simplu joc fără urmări”, regia Ada Lupu, „La Grande Magia” de Eduardo De Filippo, regia Gelu Colceag
Film: Vali – WebSiteStory, regia Dan Chişu, 2010
ARLINDA MORAVA: S-a născut în Tirana, Albania, a absolvit Conservatorul „Ciprian Porumbescu” din București și are un masterat în canto de operă în Elveția. Colaborează cu toate tipurile de instituții culturale de stat din România și Albania, este laureată a multor concursuri naționale si internaționale. A întreprins turnee în marile orașe din România, dar și din străinatate. A susținut recitaluri pe scena Royal College din Londra și în alte orașe europene, sub bagheta unor dirijori de renume. Din repertoriul său fac parte arii de opere, operete, lieduri, lucrări religioase, lucrări de compozitori contemporani, piese folclorice romanești și albaneze.
GLADIOLA LAMATIC: s-a născut la Galați și a studiat pianul încă din copilărie. A devenit corepetitoare la Teatrul Muzical „Nae Leonard” și a început să studieze canto cu Arta Florescu. În 1990 devine solistă la Teatrul de Operetă din București. A urmat cursuri de lied-oratoriu în Gemania, la Weimar, cu profesoara Lore Fischer. A interpretat rolurile Zelina din „Don Giovanni” și Susanna din „Nunta lui Figaro”, la Viena, cu colectivul Kammeroper (cu care a făcut turnee în Japonia, China, Spania, Coreea de Sud). În perioada 1996-2001 a participat permanent la Festivalul de Operă din Las Palmas de Gran Canaria. A cântat în aproape toate operetele din repertoriul Teatrului de Operetă și Musical „Ion Dacian”, ca subretă: Adela în „Liliacul”, Frenzi în „Sânge Vienez”, Valancienne în „Văduva veselă”, Bella Giretti și Coralina în „Paganini”, Liza în „Contesa Maritza”, Stazi în „Silvia”, Mi-Tzu-Ti și Lu-Ku-Song în „Secretul lui Marco Polo”, Jaqueline în „Suzana”, Janette în „Rose-Marie”, Myrina în „Lysistrata”.
GEORGIANA DIACONESCU: este din Galați și a absolvit Universitatea de Arte „GEORGE ENESCU”, din Iași. În prezent ocupă funcția de maestru corepetitor cor la Teatrul Național de Operă și Operetă „Nae Leonard”, din Galați și este asistent universitar la Facultatea de Arte Galați și profesoară de pian la Liceul de arta „Dimitrie Cuclin” Galati, liceu pe care, de altfel, l-a și absolvit. În paralel cu activitatea muzicală în sfera clasică și în educație, Georgiana Diaconescu a activat și în trupa symphonic black metal HATHOR, din Galați, dar și într-o trupă de rock alternativ care cânta cover-uri ale cunoscutelor trupe Deep Purple, Led zeppelin, Pink Floyd, Yes sau King Crimson. La vârsta de 5 ani a început să studieze pianul, iar un an mai târziu a apărut în opera „Carmen” şi a cântat în corul copiilor, mama sa fiind cea care a încurajat-o încă de la o vârstă fragedă să îmbrățișeze și să descopere frumusețea muzicii.
ADRIANA ALEXANDRU: s-a născut în orașul Craiova, a studiat pianul la Liceul Dinu Lipatti și Academia de Muzică București unde a studiat canto avându-le profesoare pe doamnele Maria Slatinaru și Arta Florescu. A fost, pe rând, solistă a Teatrului Liric Craiova, a Operei Naționale din București. A interpretat pe mari scene ale lumii din Austria, Japonia, China, Olanda, Italia, Thailanda, fiind extrem de apreciată de public.
**foto: galerie personală Georgiana Diaconescu