Potrivit art. 6 din H.G. nr. 1425/2006 cu privire la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 319/2006, cu modificările și completările aferente, angajatorii, exceptând persoanele fizice, asociațiile de familie și persoanele juridice pentru care autorizarea este efectuată de Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Argeş în temeiul Legii nr. 359/2004 cu modificările și completările ulterioare, care nu au obținut de la I.T.M. Argeș Certificatul constatator privind autorizarea activităților desfășurate, sunt obligați să solicite autorizațiile de funcționare privind securitatea și sănătatea în câmpul muncii și a activităților care se desfășoară la sediul principal, sediul secundar și în afara lor, înaintea începerii desfășurării acestora.
Conform datelor furnizate de Inspectoratul Teritorial de Muncă, filiala Argeș, „Dosarul care trebuie depus în mod obligatoriu va conține următoarele acte: – o cerere, în două exemplare semnate în original de către angajator, după modelul modelului din anexa nr. 1 din H.G. nr. 1425/2006, însoțită de modificări și completări; – declaraţia pe proprie răspundere din care reiese faptul că activităţile declarate îndeplinesc condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 din H.G. nr. 1425/2006; – copii ale actelor de înfiinţare ale unității (certificat de înregistrare fiscală, document înființare unitate, act proprietate/închiriere/comodat spațiu/spații desfășurare activitate).”.