Un caz fără precedent în sistemul educațional argeșean ridică întrebări serioase despre modul în care sunt gestionate institutiile de învățământ din județ. Directorul Școlii Gimnaziale Nr. 1 din Stoeneşti, Antonio Iosif Băcărcel, a fost demis și apoi repus în funcție într-un interval de doar câteva zile, în contextul unui scandal ce implică posibile abuzuri și acoperire instituțională.
Demisia fulgerătoare și revenirea controversată
Potrivit documentelor oficiale obținute de redacție, pe 4 septembrie 2025, directorul Antonio Iosif Băcărcel a fost convocat să-și dea demisia din funcție. Decizia a venit în urma unei cereri de eliberare din funcție înregistrată cu numărul 11814/04.09.2025, motivată de necesitatea identificării unui alt cadru didactic pentru postul de director.
Însă situația a luat o întorsătură neașteptată. La doar două zile după demisie, pe 6 septembrie 2025, directorul a fost repus în funcție, o decizie care a stârnit nemulțumirea cadrelor didactice care consideră întreaga situație „o mascaradă pentru a-l salva”.
În centrul controverselor se află profesoara Mariana Antone, care în luna februarie 2025 a fost sesizată de părinți pentru presupuse activități ilegale care s-ar fi desfășurat chiar în curtea școlii. Conform surselor, aceasta ar fi sesizat că mai multe persoane de etnie rromă ar fi racolat elevi de 12-13 ani în grupuri WhatsApp pentru activități suspecte legate de prostituție și trafic de droguri.
Cazul a fost raportat la Poliție pentru agresiune verbală, iar ulterior a fost mutumat sub presiune, potrivit declarațiilor obținute de jurnaliști.
Acuzații de acoperire și protecție
Surse din comunitatea locală susțin că reinstalarea rapidă a directorului Băcărcel nu ar fi fost posibilă fără sprijinul primarului Paul Marin, care ar fi intervenit constant pentru menținerea acestuia în funcție, indiferent de scandalurile în care este implicată școala.
„Băcărcel știe, însă e prieten cu Indianul, proxenetul care strânge fetele. În situații mult mai simple directorul a fost demis. La noi de ce nu a fost tras la răspundere, de ce nu a fost cercetat disciplinar?”, a declarat profesoara Antone pentru presa locală.
Cazul de la Stoeneşti ridică întrebări mai ample despre modul în care funcționează sistemul educațional la nivel local. Elevii și părinții sunt principalele victime ale acestor jocuri de putere administrative, în timp ce problemele reale – siguranța copiilor și calitatea educației – rămân nerezolvate.
Inspectoratul Școlar Județean Argeș nu a răspuns încă solicitărilor de clarificare privind criteriile după care s-au luat aceste decizii contradictorii într-un interval atât de scurt de timp.
Comunitatea locală solicită o investigație amănunțită a tuturor aspectelor acestui caz, inclusiv verificarea modului în care au fost gestionate sesizările părinților și care au fost motivele reale din spatele deciziilor administrative luate.
Profesoara Mariana Antone a avertizat: „Problemele școlii nu s-au încheiat, ba dimpotrivă. Vom avea alte evenimente, poate chiar mai dure.”
Rămâne de văzut dacă autoritățile competente vor lua măsurile necesare pentru a restabili încrederea în instituțiile de învățământ din Stoeneşti și pentru a garanta un mediu sigur pentru educația copiilor din comună.
Stimate Domnule Inspector,
Subsemnații, părinți ai elevilor de la Școala Gimnazială Nr. 1 Stoenești, dorim să vă aducem la cunoștință îngrijorarea noastră cu privire la modul de conducere și comportament al actualului director al școlii.
Conform numeroaselor sesizări venite din partea părinților și elevilor, am constatat următoarele aspecte:
- Atitudini nepotrivite față de elevi, manifestate prin jigniri și lipsă de respect;
- Nerezolvarea în timp util a problemelor semnalate de părinți și cadre didactice;
- Lipsa unei implicări eficiente în buna gestionare a activităților ș
Având în vedere aceste situații, considerăm că persoana aflată în prezent în funcția de director nu răspunde cerințelor de profesionalism și competență necesare pentru buna desfășurare a actului educațional.
Prin prezenta, vă rugăm respectuos să analizați situația și să dispuneți măsurile pe care le considerați necesare, în interesul elevilor și al comunității școlare.
Vă mulțumim pentru sprijin și implicare.
Cu respect,
Stănescu Andreea este adresa către Inspectoratul Școlar Județean Argeș.
Școala gimnazială-bordel, cea primară-model?
Chiar dacă școala gimnazială din comună este plină de probleme, atât la nivel de management, cât și la capitolul evenimente care cu greu pot fi descrise (gen țiganii racolând fete de 12 ani pentru prostituție), cetățenii sunt legați de o școală primară, cea din satul Piatra. Pe lângă informațiile furnizate mai sus, aceștia ne-au transmis și un apel către diriguitorii învățământului argeșean, în condițiile unei reorganizări a instituțiilor de învățământ unde se va tăia în carne vie. Iată apelul cetățenilor:
