Directorul unei firme de construcţii din Piteşti se plânge de faptul că Groupama, una dintre companiile de asigurări importante din România, refuză să-l despăgubească, în cazul unei poliţe Casco. Pe data de 8 ianurie 2010, una dintre maşinile firmei, un BMW X5, a fost implicată într-un accident rutier în judeţul Teleorman. Deşi Laurenţiu Ion, directorul firmei la care facem referire, a venit cu toate actele şi dovezile necesare, Groupama refuză să-i plătească valoarea daunei totale, în valoare de peste 60.000 de euro, deşi în acest sens există chiar şi o hotărâre judecătorească.
„Nu vreau să mă milogesc pentru banii mei!”
Au trecut aproape doi ani de la acel accident, iar reprezentanţii Groupama refuză să plătească cei 60.000 de euro. Firma condusă de Laurenţiu Ion plătea acestei firme de asigurare suma de 15.000 de euro anual, suma reprezentând întreaga valoare a poliţelor pentru flota de maşini şi clădiri. Nu este, deci, de mirare că tânărul este extrem de supărat de faptul că Groupama a tergiversat plata despăgubirii pentru autoturismul avariat în iarna lui 2010. „După ce ani la rândul am plătit zeci de mii de euro acestei firme, ca poliţe de asigurare, nu vreau să mă milogesc pentru banii mei. Am acte constatatoare de la Poliţie, chiar şi de la compania de asigurări, care demonstrează că accidentul s-a produs în condiţiile descrise în cererea de despăgubire. Numai că, atunci când am cerut să fiu despăgubit, mi s-a respins cererea în urma unei „analize” a expertului Ion Tabacu, ins care face parte şi din structurile de conducere ale Universităţii din Piteşti. Acesta, deşi nu ştia mare lucru despre accident, a oferit o aşa-zisă expertiză din care reieşea că am minţit în ceea ce priveşte condiţiile accidentului. Cum aveam dovezi multe, m-am adresat instanţei şi am câştigat dreptul de a fi despăgubit. Nici până astăzi nu mi-am recuperat paguba deşi, repet, am fost cu plata poliţelor la zi,” se plânge tânărul.
Reprezentantul Groupama: „Domnul Ion ar trebui să vorbească cu noi, nu cu presa!”
Laurenţiu Ion se plânge de faptul că reprezentanţii Groupama nici nu au vrut să stea de vorbă cu el şi, atunci când totuşi l-au băgat în seamă, i s-a spus că nu poate fi despăgubit. De aceea, chiar dacă a avut o soluţie favorabilă în instanţă, Laurenţiu Ion a făcut recurs, prin care solicită o sumă suplimentară ca despăgubire, preprezentând cheltuielile de judecată şi costuri de oportunitate, cauzate de întârzierea plăţii despăgubirii. „Daunele totale şi de valori mari nu se plătesc de către noi, cei de la Piteşti, ci de către centrele de la Cluj şi Bucureşti. Eu cred că domnul Ion ar trebui să vorbească mai întâi cu noi, nu cu presa, deoarece suntem deschişi unui dialog,” ne-a declarat Gabriela Ghioca, reprezentantul Groupama Pteşti. Deocamdată, într-o perioadă în care lipsa de lichidităţi a devenit o obişnuinţă chiar şi la firmele mari, Laurenţiu Ion aşteaptă, în continuare, să i se facă dreptate şi să primească acea despăgubire. Şi să mai spună cineva că dacă îţi asiguri bunurile eşti automat şi despăgubit…