În cadrul ședinței extraordinare a Consiliului Județean Argeș din 01,07.2024, CJ Argeș a adoptat o hotărâre de CJ inițiată de președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă, pentru aprobarea Organigramei și a Statului de funcții al aparatului propriu al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș, precum și a Statelor de funcții ale unităților aflate în subordinea acesteia.
La primă vedere, pare a fi un lucru bun, mai ales că în raportul întocmit în scopul reorganizării aparatului propriu al DGASPC Argeș, se vorbește despre o reducere a numărului de posturi de la 185 la 174 însă, la o analiză primară a hotărârii adoptate observăm că, deși au fost reduse nouă funcții (funcții de șef de birou sau alte funcții existente pe statul de organizare dar neocupate sau reduse prin ieșirea la pensie a persoanelor care ocupau unele dintre funcțiile restructurate), au apărut două servicii noi și încă două posturi de director general adjunct în cadrul DGASPC Argeș. Păi plata salariilor pentru funcțiile suplimentare de directori generali adjuncți și de șefi de servicii are o valoare mult mai amre decât plata pentru funcțiile „restructurate” șmecherește de CJ Argeș. Mulți dintre cei care au avut de-a face cu DGASPC Argeș știu foarte bine că DGASPC Argeș reușește să facă economii substanțiale la bugetul alocat persoanelor cu dizabilități, fie prin neacordarea drepturilor persoanelor cu dizabilități (din simplul motiv că acestea nu își cunosc drepturile și DGASPC Argeș nu face niciun efort pentru informarea persoanelor cu dizabilități cu privire la drepturile ce li se cuvin), fie prin încadrarea în grade de handicap inferioare deși multe persoane îndeplinesc condițiile încadrării în grade de handicap accentuat sau grav. Eu vă pot oferi chiar un exemplu personal – sunt diagnosticat cu o formă avansată a unei maladii hemato-oncologice foarte rare și grave și la DGASPC Argeș am fost încadrat în grad accentuat de handicap în timp ce o altă persoană din București diagnosticată cu aceeași boală însă fără o formă avansată a fost încadrată în grad grav de handicap cu însoțitor.
Singura organizație politică din Județul Argeș care a sesizat că această „restructurare” nu este tocmai în regulă, care a avertizat în legătură cu sinecurile politice prin care PSD își răsplătește membri loiali și apropiații acestora și care chiar s-a opus adoptării hotărârii CJ Argeș, a fost PNL Argeș, însă PSD deține majoritatea în CJ Argeș iar hotărârea a fost adoptată și produce efecte chiar de astăzi, 01.07.2024.
Redăm mai jos și comunicatul PNL Argeș care include și declarația secretarului general al PNL Argeș, Radu Perianu:
Majoritatea PSD din Consiliul Județean Argeș a dublat numărul de directori generali adjuncți ai DGASPC Argeș prin noua organigramă și statul de funcții. PNL a votat împotriva acestei hotărâri . Condamnăm risipa de bani publici. DGASPC Argeș nu are nevoie de încă 2 șefi. Această instituție trebuie reformată din temelii.
PNL Argeș consideră că prin aprobarea de către Consiliul Județean Argeș a noii organigrame și a statului de funcții a Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Argeș care prevede dublarea numărului de directori generali adjuncți de la 2 la 4, majorarea numărului de servicii de la 10 la 12 și alte modificări care nu servesc cu nimic bunei funcționari a DGASPC Argeș, se risipesc ineficient resursele județului Argeș și chiar se intră în dezacord cu principiul asumat de Guvernul Ciolacu de a face economie.
Această situație este în contradicție evidentă cu nevoia de a eficientiza utilizarea fondurilor publice, de a asigura resurse pentru finanțarea de servicii publice pentru cetățean și chiar de a consolida stabilitatea financiară a României pe termen lung.
Secretarul General al PNL Argeș, Radu Perianu a declarat următoarele: ”Susțin reducerea cu 30% a numărului posturilor de conducere din toate instituțiile din subordinea CJ Argeș pentru că le știu năravul celor de la PSD. A existat și uite că există în continuare această tendință de a mări artificial numărul de directori, șefi serviciu etc. DGASPC Argeș nu are în nici un caz nevoie de 4 directori generali adjuncți, nici de majorarea numărului de șefi serviciu. Conducerea PSD a CJ Argeș încălcă principiile stabilite chiar de actualul guvern. Să nu uităm că realizarea acestei noi organigrame este o obligație prevăzută de legea care urmărea tocmai eficientizarea cheltuielilor publice prin aplicarea unor măsuri fiscal – bugetare. Când colo, uite că se dublează numărul de directori generali adjuncți. Resursele financiare risipite cu această organigramă stufoasă permiteau în următorii 4 ani renovarea a numeroase spații destinate asistenței sociale sau, dacă CJ ar fi decis astfel, multe podețe, poduri, îmbunătățirea infrastructurii medicale sau orice alte investiții de care ar beneficia argeșenii.”