Agenția Națională de Administrare Fiscală implementează proiectul “Dezvoltarea unui parteneriat viabil între Agenția Natională de Administrare Fiscală si beneficiarii directi ai serviciilor furnizate de aceasta – premisă a eficientizării sistemului de colectare a veniturilor publice” cod SMIS 31224, proiect ce este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operațional “Dezvoltarea Capacitătii Administrative” (PODCA 2007-2013), la nivelul Axei prioritare 1 – Imbunătătiri de structura si proces ale managementului ciclului de politici publice, Domeniul major de interventie 1.2 – Cresterea responsabilizării administratiei publice.
Proiectul are drept scop crearea unui mecanism decizional consultativ pentru activitatea de administrare a veniturilor publice prin dezvoltarea si implementarea unei analize a componentei relationale contribuabil – administratie fiscală, constientizarea si educarea fiscală a contribuabililor si elaborarea si dezvoltarea noilor proceduri si a instrumentelor de comunicare în vederea eficientizării relatiei cu contribuabilul.
Prin implementarea proiectului se are în vedere obtinerea unor rapoarte de analiza si de interpretare cantitativă si calitativă de date statistice, a unui manual de identitate vizuală care sa contribuie la „rebrandingul” institutional prin reconfigurarea siglei institutiei, dezvoltarea unei campanii de educare si constientizare fiscală a contribuabililor (media, directa si outdoor), o consultare publica pilot etc.
Valoarea totală a proiectului fără TVA este de 6.535.888,10 lei din care:
– 6.520.888,10 reprezintă valoarea eligibilă a proiectului, formată din 5.542.754,88 lei provenind din Fondul Social European si 978.133,22 reprezentând cofinantarea eligibilă a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală, în calitate de beneficiar al finantării rambursabile;
– 15.000 lei reprezintă valoarea neeligibilă a proiectului.
Proiectul vizează atingerea obiectivului Axei prioritare privind îmbunătatirile de structură si proces ale managementului ciclului de politici publice, prin crearea conditiilor pentru întărirea responsabilitătii administratiei fiscale, ca parte a administratiei publice, în raport cu cetătenii.
În urma atribuirii contractului ca rezultat al licitației organizate de A.N.A.F., SC Godmother SRL a creat conceptul creativ privind campania de constientizare si educare fiscală a contribuabililor si se ocupă de implementarea componentelor campaniei, de crearea si implementarea unui mecanism decizional consultativ ANAF – contribuabili. Valoarea contractului este de 1.370.000 lei la care se adaugă TVA.
Difuzarea spotului A.N.A.F. din aceasta campanie a constituit obiectul unei alte licitații care a fost câstigată de Agentia de Publicitate Media Center SRL, valoarea acestui contract fiind de 997.332 lei la care se adaugă TVA.
Începând cu 20 aprilie 2015, a demarat, la nivel national, campania de constientizare si educare fiscală a contribuabililor, simultan în presa scrisă, radio, tv, online si outdoor.
Media planul de presă scrisă contine o publicatie din presa centrală (România Liberă) si câte o publicatie locală din 10 mari orase (Crisana, Monitorul expres, Monitorul de Cluj, Observator Constanta, Gazeta de Sud, Viata Liberă Galati, Ziarul de Iasi, Prahova, Tribuna Sibiu, Renasterea Bănăteană).
Promovarea audio se va desfăsura pe trei dintre statiile cu acoperire natională: Radio Europa FM, Radio România Actualităti si Radio ZU, în timpul orelor de varf: 07.00-10.00 si 16.00-20.00).
Promovarea online se va face pe 10 site-uri de business si economice: zf.ro, avocatnet.ro, cursbnr.ro, wall-street.ro, capital.ro, manager.ro, incont.ro, businessmagazin.ro, economica.net etc.
Expunerea panourilor outdoor va fi realizata la nivel national si preponderent pe arterele din orasele mari (Brasov, Craiova, Ploiesti, Iasi, Cluj, Timisoara, Galati, Constanta, Oradea si Sibiu), precum si in punctele vamale: Giurgiulesti, Sculeni, Albita.
Campania TV se va desfăsura, de regula în prime time, între 19.00-23.00, pe următoarele statii: România TV, Realitatea TV, TVR2, Antena 3, National TV si B1TV.
Simultan cu activitătile descrise mai sus, în perioada 4 mai – 12 mai, în 10 orase mari din tară se vor distribui, prin intermediul a 125 de promoteri, materiale de promovare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscală.
În cadrul campaniei nationale de constientizare si educare fiscală, vor fi organizate si evenimente care să întregească strategia de comunicare:
– Organizarea a 3 conferinte de popularizare a proiectului (Cluj, Iasi, Bucuresti), la care vor participa reprezentanti ai patronatelor, sindicatelor si asociatiilor profesionale, mass media locală
– Organizarea unei consultări publice pilot (Bucuresti)
– Derularea unui curs practic privind organizarea unor campanii media pentru 45 de functionari publici (Piatra Neamt, Râmnicu Vâlcea, Oradea)
– Organizarea conferintei de închidere a proiectului (Bucuresti)