Duminică, 10.03.2024, am mers la Spitalul Județean de Urgență (SJU) Argeș din Pitești, în vizită la un pacient, în timpul programului de vizită. De cum am ajuns, au început și neplăcerile.
Personalul de la punctul de acces în spital m-a direcționat, în mod politicos ce-i drept, către lifturile care asigură transportul în spital. Cum am ajuns în zona lifturilor, surpriză – lifturile destinate transportului pacienților și vizitatorilor nu funcționau. Până să văd foile în format A4 lipite pe ușile lifturilor prin care eram înștiințați că lifturile nu funcționează, singurul lift operațional la acel moment (care era staționat la parter și în care mai intrau cel puțin 4-5 persoane, adică în care puteam să intru și eu) a plecat. Mi-am zis – „Nu-i problemă! Aștept să urce și apăs butonul de comandă după ce se oprește la un etaj superior”, lucru pe care l-am și făcut numai că a mai durat ceva timp (aproximativ 7-8 minute) până a revenit la parter. Odată revenit la parter, am dat să intru în lift, dar am fost oprit prompt de persoana care deservea liftul, care mi-a transmis „Așteptați, că eu cu două persoane nu plec! Plec dacă mai vin și alte persoane sau dacă solicită cineva de sus liftul!” I-am transmis doamnei liftiere că sunt persoană cu dizabilități și că nu pot urca pe scări până la etajul 5, pentru că am și un bagaj cu alimente și apă pentru pacientul pe care îl vizitez, dar degeaba. Am mai așteptat circa 7-8 minute până când am avut „norocul” să vină o doamnă, membră a personalului medical din spital și liftul a plecat imediat. Dar surprizele neplăcute au continuat. Doamna care deservea liftul a oprit liftul la etajul 6 și ne-a spus că dacă doresc să merg la etajul 5 să o iau pe scări. După ce mi-am încheiat vizita, am decis să cobor pe scări, nu de alta dar la ușa de acces a singurului lift disponibil erau deja 6-7 persoane care așteptau „de vreo 10 minute” – după spusele lor – să vină liftul. Țin să menționez că programul de vizite pentru aparținători este de două ore, iar o persoană cu dizabilități de mișcare pierde cel puțin o treime din timp numai pe drumul de la accesul în spital până la pacientul pe care îl vizitează și înapoi.
De la doamna care deservea liftul am aflat (din discuția dânsei cu membra personalului medical căreia i s-a datorat plecarea liftului) că cele două lifturi destinate pacienților și aparținătorilor pacienților „nu funcționează de vreo săptămână” și, deși SJU Argeș are contract de mentenanță cu o firmă specializată care asigură funcționarea și întreținerea lifturilor din spital iar personalul din spital responsabil de lifturi a anunțat deja firma respectivă despre probleme la funcționarea lifturilor, nu a venit niciun reprezentant al firmei să remedieze problemele. Pacienții și aparținătorii acestora ce pot face? Răspunsul cinic este mai nimic, pentru că nimeni nu-i bagă în seamă.
Nu pot decât să vă doresc tuturor sănătate pentru că în acest fel veți evita SJU Argeș și serviciile oferite de acesta!