Politicile de creștere a veniturilor și puterii de cumpărare implementate de guvernarea PSD au condus la scăderea ratei de deprivare materială de la 40,4% în 2016 la 27,8% în anul 2019, potrivit Eurostat.Nepăsarea, nepriceperea, brambureala din economie și mai ales măsurile sălbatice de liberalizare ale guvernărilor PNL au determinat creșterea galopantă a prețurilor.Puterea de cumpărare a oamenilor este măcinată agresiv de aceste scumpiri, de inflația în creștere continuăîn condițiile în care veniturile lor au rămas pe loc; salariile au înghețat, majorările de pensii legale nu s-au acordat, alocațiile copiilor au fost ciuntite, prin refuzul guvernului de a le dubla, așa cum prevedea legea.
Prețul carburantului la pompă a început să crească simțitor, iar un litru de benzină sau motorină standard a ajuns foarte aproape de pragul de 6 lei. Înaintea pandemiei, în ianuarie 2020, un litru de carburant costa în jur de 5,3 lei. Potrivit celor mai recente date INS, salariul mediu brut este de 5.804 de lei pe lună. Asta înseamnă că un român poate cumpăra 669 litri de benzină cu acest venit. Țara noastră ocupă astfel locul 10 în topul scumpirilor la benzină. În anul precedent, românii puteau cumpăra 673 litri de benzină cu un salariu mediu. Motivul – benzina era mai ieftină cu 12,7%.Din păcate veştile pentru viitor nu sunt bune, preţul petrolului creşte de la o lună la alta. Specialiştii estimează un preţ chiar şi peste 80 dolari / baril până în trimestrul al treilea al acestui an, deci vom avea noi scumpiri ale carburanţilor.Dacă acum un an ne întrebam mai mult retoric dacă preţul carburantului va scădea sub 4 lei / litru, acum ne întrebăm poate la fel de retoric dacă acesta va trece de 6 lei / litru.
Iulie 2014 – 5,47 lei – salariu mediu net 1.697 lei
Iulie 2015 – 5,56 lei – 1.859 leiIulie 2016 – 4,88 lei – 2.046
Iulie 2017 – 4,61 lei – 2.338
Iulie 2018 – 5,65 lei – 2.642
Iulie 2019 – 4,53 lei – 2.986
Iulie 2020 – 5,8 lei – 3.372
Iulie 2021 – 5,94 lei – 3.547
Cotația barilului de petrol a crescut cu 58%. Se află la maximul ultimilor trei ani de zile. Dacă se păstrează ritmul actual, barilul ar putea ajunge la vârful prețului din ultimii șapte ani Majorarea prețului la carburant și alte materii prime conduce spre un alt fenomen îngrijorător: inflația. Pentru că la final, consumatorul este cel care plătește factura, transmite Marius Nicolaescu, vicepreședintele Consiliului Județean Argeș.