Angajații Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Argeș se plâng de faptul că sediul instituției în care își desfășoară activitatea are grave probleme cu hidroizolația! Pe românește, plouă în interiorul clădirii în care își desfășoară activitatea 9 comisari, una dintre cele mai importante instituții de control ale județului fiind, de-a dreptul, umilită de către autoritățile centrale. De la zi la zi clădirea se deteriorează, completând seria de probleme cu care OPC se confruntă: salarii mizerabile, lipsa de personal, mașini insuficiente… Nu mai punem la socoteală că această instituție nu are nici măcar secretară, de treburile administrative ocupându-se, prin rotație, comisarii instituției.

,,Este o problemă cauzată de faptul că firmele înscrise a licitația pentru reabilitarea sediilor care aparțin, administrativ, de Prahova, nu au corespuns din punct de vedere legal… Una intrase în insolvență, alta nu avea capacitatea tehnică de a face asemenea lucrări. Licitația s-a desfășurat în vară, însă lucrările nu au putut fi demarate la timp. Din cauza aceasta sunt aceste probleme” a declarat Violeta Nedelcu, comisar șef adjunct CJPC Argeș, pentru Argesplus.

După ce ca au un sediu care stă să pice pe ei, angajații OPC se plâng și de faptul că au salarii foarte mici în comparație cu colegii lor de la alte instituții de control. Ca un element de background, directorul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, este argeșeanul Bogdan Pandelică (PSD). Păi, domnule Pandelică, este normal ca subordonații dumneavoastră din Argeș să lucreze în asemenea condiții?

Am decis să ne adresăm acum, tuturor, într-un mod transparent și public, pentru că situația comisarilor din Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a ajuns într-un moment critic. Nu este în intenția noastră să declanșăm un conflict, însă în acest moment apreciem că nu avem niciun fel de protecție profesională, nu avem suport logistic în adevăratul sens al cuvântului, iar motivația noastră, dincolo de dorința de a ne face treaba cât mai bine, este aproape inexistentă. Stimate doamne, Stimați domni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu structurile teritoriale din subordine este instituţie publică ce funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi în coordonarea Ministerului Economiei. Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are în subordine cele 41 de Comisariate Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor, organizate în 8 Comisariate Regionale cu personalitate juridică, cu o structură de personal în număr de 590 angajaţi din care 353 de funcţionari cu drept de control. Menţionăm că, aprobarea Legii Unitare a Salarizării, a creat dezechilibre salariale discriminatorii şi neconstituţionale în cadrul aceleaşi categorii profesionale din aceeaşi familie ocupaţională, nemaiputându-se vorbi de caracterul unitar al Legii salarizării bazată pe principiile egalităţii şi nediscriminării beneficiarilor prevederilor legii cu raportare la diferenţierea salarială a funcţionarilor publici care desfăşoară activităţi de control, diferenţiere existentă în cadrul Legii salarizării. Decizia nr. 794 din decembrie 2016 a Curţii Constituţionale prevede egalizarea salarială prin raportare la aceeaşi funcţie, grad, gradaţie, vechime în muncă şi în specialitate, aceleaşi condiţii de studii, din cadrul întregii categorii profesionale (de organe de control) din aceeaşi familie

Comisarii ANPC au cele mai mici venituri (formate exclusiv din salarii deoarece aproape orice altă activitate posibil aducătoare de venituri ne este interzisă) dintre toate instituțiile de control deconcentrate, deși toți avem studii superioare. Atașăm un table cu salariile aflate în plată, la data de 30.09.2017, pentru câteva instituții de control. DSVSA
FUNCTIA GRAD PROFESIONAL/ GRAD/ TREAPTA NIVELUL STUDIILOR SALARIUL DE BAZĂ BRUT SPORURI
SEF SERVICIU S 11840
CONSILIER SUPERIOR S 8579
CONSILIER PRINCIPAL S 6276
CONSILIER ASISTENT S 4816
DSP
SEF SERVICIU S 9440 1416
INSPECTOR SUPERIOR S 6390 959
INSPECTOR PRINCIPAL S 4843 726
INSPECTOR DEBUTANT S 3249 487
SOFER M 3024 454
ANAF
SEF SERVICIU S 9181 459
INSPECTOR SUPERIOR S 6790 340
INSPECTOR PRINCIPAL S 5032 252
INSPECTOR ASISTENT S 3608 180
INSPECTOR DEBUTANT S 2647 132
SOFER M
ANPC
SEF SERVICIU S 5092
COMISAR SUPERIOR S 3917
COMISAR PRINCIPAL S 2261
COMISAR ASISTENT S 2228
COMISAR DEBUTANT S 1740
                               

zi cu sute de apeluri succesive în care toți oamenii își manifestă nemulțumirea față de anumite situații (unele nici nu au legatură cu instituția noastră) sau cât de agresivi pot deveni aceștia atunci când încerci să le explici că nu îi poți ajuta. Noi trebuie să fim întotdeauna foarte bine pregătiți, la curent cu toate informațiile din toate domeniile, să avem specialiști (pe care nu-i avem deoarece ANPC-ul nu a avut niciodată bani pentru a-și specializa personalul), să fim disponibili, zâmbitori și atenți cu consumatorul care ni se adresează. Din punct de vedere profesional avem o paletă extraordinar de extinsă de acoperit – produse alimentare, produse textile, service-uri auto, bunuri nealimentare și garanții, furnizare utilități, comunicații, instituții financiare – și enumerarea poate continua. Desigur, există și alte instituții care au atribuții specifice pe diferite domenii de activitate, dar acestea fie nu sunt disponibile pe plan local (ANCOM, ANRE, ANRCS), fie nu au au aceeași expunere publică, aceeași adresabilitate ca instituția noastră – ANSVSA, Ministerul Sănătății (prin Direcțiile de Sănătate Publică). Suntem cunoscuți pentru numărul mare de reclamații pe care le înregistrăm lunar, număr care nu suportă comparație cu alte instituții. O bună parte dintre consumatori sunt multumiți de munca noastră, dar aceștia nu au fost niciodată vocali. O altă parte sunt nemultumiți – unii efectiv nu au dreptate, pe alții pur și simplu nu-i putem ajuta pentru că nu avem specialiști, laboratoare, etc. Din acest motiv unii consumatori devin chiar agresivi, astfel că am avut comisari ANPC loviți care au făcut obiectul unor știri publice. Tot de agresivitate avem parte și dinspre operatorii economici. Nici ei nu sunt fericiți când ne văd și nu ne întâmpină cu brațele deschise! Nu în ultimul rând, ar trebui să amintim și faptul că orice fel de problemă a avut-o un comisar cu un operator economic (nu ne referim la faptele reprobabile de luare de mită) acesta a fost nevoit să se apere singur, din salariul mizer să-și angajeze un avocat pentru a-și dovedi nevinovăția! Stimate doamne, Stimați domni, Vedem în fiecare zi că din toate structurile, mediile profesionale, se cere imperios suplimentarea veniturilor, a fondurilor, etc.

Știm că sunt ani în care nedreptățile s-au tot acumulat, iar discrepanțele salariale între funcționarii publici cu atribuții de control s-au accentuat și că acestea se recuperează greu. O problemă foarte stringentă este faptul că din instituție pleacă tot mai mulți colegi bine pregatiți, cu multă experiența, motivul principal fiind salarizarea proastă și volum mare de muncă. Noi, cei de la ANPC nu am fost niciodată foarte vocali. Însă, de data asta , ANPC-ul și comisarii din ANPC nu mai pot aștepta, nu mai pot răbda. Noi, în condițiile date, ne-am făcut treaba și am făcut și performanța!!

Oferiți-ne șansa ca după atâția ani în care am fost prost salarizați să avem parte de o recunoaștere a realizărilor noastre și să fim salarizați pe măsura muncii depuse și la fel de important, să beneficiem de toate mijloacele materiale și financiare pentru a ne desfășura activitatea în condiții normale de lucru pentru a da un randament optim.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here