Firma de construcții WeBuild a reluat activitățile în cadrul tronsonului 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), care se întinde între Curtea de Argeș și Pitești, conform informațiilor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Progresele înregistrate pe acest segment ating 60%, iar lucrările de umplutură la nivelul terasamentelor se apropie de finalizare, conform declarațiilor unui reprezentant al companiei constructorului italian.
Horea Sântu, director tehnic la WeBuild, a discutat despre progresul lucrărilor în cadrul Secțiunii 5 (Pitești – Curtea de Argeș) a Autostrăzii Sibiu – Pitești:
Suntem în prezent pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, pe tronsonul Secțiunii 5 Curtea de Argeș – Pitești, care se întinde pe o distanță de 30,35 kilometri. La finalul anului trecut, stadiul fizic al lucrărilor pe acest tronson a fost raportat la 60,28%. În acest an, activitățile au fost reluate începând cu data de 8, însă din cauza condițiilor meteorologice, am reușit să efectuăm doar lucrări la nivelul structurilor, precum asamblarea și ridicarea de tabliere metalice pentru podurile 2 și 3. În prezent, desfășurăm activități în nodul rutier Bascov, concentrându-ne pe finalizarea zidurilor de sprijin de pe ambele părți ale autostrăzii. Așa cum puteți observa în fundal, se efectuează operațiuni de armare și turnare a plăcii de suprabetonare la structura 15. Suntem implicați în lucrări pentru toate zidurile de sprijin care mai trebuie să fie realizate, cu accent deosebit pe operațiunile de betonare, deoarece lucrările de terasamente au fost temporar întrerupte din cauza condițiilor meteo nefavorabile și a nivelului ridicat de umiditate din atmosferă. Depunem eforturi susținute pentru dezvoltarea noii baze de producție, care va include o stație de balast stabilizat, o stație de beton și o stație de asfalt. Această investiție ne va permite să reluăm rapid activitățile de așternere a straturilor de balast stabilizat și asfalt atunci când condițiile meteorologice vor deveni favorabile, contribuind astfel la avansarea eficientă a lucrărilor.Progresul lucrărilor de umplutură pentru terasament a atins 96%. În anul precedent, am reușit să așternem 13 kilometri de balast stabilizat, din care nouă kilometri au fost acoperiți cu stratul de bază AB31,5 (primul strat de asfalt). Cei patru kilometri rămași, pentru care nu s-a aplicat stratul de bază, au fost protejați prin utilizarea unui geotextil și a unui material de umplutură, pentru a preveni deteriorările pe perioada sezonului rece.
Durata totală a contractului pentru acest tronson de pe Autostrada A1 este de 60 de luni, din care 12 luni sunt dedicate fazei de proiectare, iar 48 de luni sunt alocate execuției lucrărilor.
nul trecut, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avansat estimarea că secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș (cu o lungime de 30,35 km) din Autostrada Sibiu – Pitești ar putea fi finalizată în 2024, înainte de termenul contractual. Astfel, se anticipa că șoferii vor putea utiliza două din cele cinci secțiuni ale acestui proiect rutier de importanță majoră în România.
Cu o abordare mai prudentă în privința estimărilor, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură (API) prevăd cel mult o deschidere parțială a acestei secțiuni de peste 30 de kilometri în 2024, lucrare realizată de constructorii italieni de la WeBuild.
API a declarat: „Antreprenorul a recuperat excelent întârzierile din 2022 și, dacă menține acest ritm foarte bun, are toate șansele să inaugureze lotul cu multe luni înainte de septembrie 2025, termenul contractual. Într-un scenariu optimist, inaugurarea poate fi în primăvara lui 2025 și în cel mai optimist scenariu chiar în decembrie 2024, cel puțin parțial până la nodul Mănicești/Vâlcele.”
Secțiunea 5 Pitești – Curtea de Argeș va include 12 poduri, un viaduct, șase pasaje, trei noduri rutiere, un spațiu de servicii, un centru de întreținere și coordonare, și o parcare de scurtă durată.
Contractul pentru proiectarea și execuția celor 30,35 kilometri ai secțiunii 5 din Autostrada Sibiu – Pitești a fost atribuit în 2020 constructorului Astaldi/WeBuild, pentru suma de 1,71 miliarde de lei fără TVA.
Autostrada Sibiu – Pitești, cu o lungime totală de 122,11 kilometri, va fi segmentată în cinci loturi distincte: Sibiu – Boița, Boița – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeș și Curtea de Argeș – Pitești. Aceasta va include opt noduri rutiere și nouă tuneluri. Până în prezent, s-a realizat inaugurarea primei secțiuni, respectiv Sibiu – Boița.