Încăpăţânarea ministrului „marilor proiecte„, Dan Şova de a începe cu prioritate proiectul autostrăzii Piteşti – Sibiu continuă să deranjeze, atât presa, cât şi autorităţi locale şi judeţene. Şova a declarat în urmă cu câteva săptămâni că doreşte să renunţe la ideea segmentului de autostradă Piteşti – Sibiu, variantă acceptată de Comisia Europeană pentru a fi închis Culoarul IV Pan – European. Ministrul „marilor proiecte” a afirmat, în schimb că doreşte să facă tronsonul de autostradă Sibiu – Braşov – Ploieşti, ce ar ocoli Uzinele Dacia de la Mioveni, acest lucru fiind un dezavantaj major pentru economia ţării.
Dacă a văzut că cei din Comisia Europeană au luat decizia ca autostrada să treacă pe la Piteşti, ba chiar existând şi o finanţare de 85%, Şova a găsit o şmecherie. Acest lucru nu pentru a opri construcţia autostrăzii Piteşti – Sibiu , pentru că nu ar putea să o facă, ci pentru a o începe cu prioritate pe cea care trece prin Braşov şi Ploieşti. Dan Şova a decis să blocheze proiectul autostrăzii prin Piteşti – Sibiu pe perioadă nedefinită.
Şova a argumentat într-o emisiune realizată de canalul Pro TV că pentru cea de-a doua variantă, susţinută de el, dar neacceptată de comisarii europeni, există deja studii de fezabilitate. Pentru prima variantă de autostradă, cea Piteşti – Sibiu, aceste studii nu există, iar executarea lor ar dura 18 – 24 de luni, susţine ministrul.
Sursa: Capital.ro