Ansamblarea modelului Dacia Spring în China ar putea conduce la o reducere a subvențiilor acordate de guvernul francez pentru achiziționarea acestui model electric. Noile reguli privind subvențiile pentru vehiculele electrice, care sunt în dezbatere în administrația de la Paris, ar putea exclude vehiculele produse în China de la beneficiile acestor stimulente. Potrivit informațiilor obținute de la oficialii grupului Renault, conform sursei AutomotiveNews Europe, compania se așteaptă să nu mai beneficieze de subvențiile franceze pentru vehicule electrice în cazul modelului Dacia Spring, scriu ziariștii de la Economica.
Modelul complet electric Dacia Spring, fabricat în China de către partenerul Renault, JMEV, a obținut un succes notabil pe piața europeană. În primele nouă luni ale anului 2023, au fost înmatriculate peste 41.000 de unități Dacia Spring, conform datelor furnizate de DataForce. Dintre acestea, aproximativ 21.103 au fost înregistrate în Franța.
Acest triumf în Franța este atribuit în principal subvențiilor acordate de stat pentru achiziția de vehicule nepoluante. Asemenea situației din România, unde prețul atractiv al modelului electric produs în China devine uluitor după aplicarea bonusului guvernamental, în Franța, prețul de bază de aproximativ 21.000 de euro se reduce semnificativ, la doar 16.000 de euro, datorită stimulentelor oferite. Cu toate acestea, pentru a evita problemele legate de concurență, guvernul francez a conceput un proiect care va penaliza mașinile produse cu un consum ridicat de energie provenită din surse neregenerabile. Astfel, unele vehicule ar putea pierde dreptul la subvenții în funcție de amprenta totală de carbon a autovehiculului, începând de la producție până la utilizare. Din moment ce o parte semnificativă a energiei folosite în fabricile din China provine din centrale pe bază de cărbune, vehiculele produse acolo riscă să nu mai fie eligibile pentru subvenții.
Lista finală a vehiculelor electrice care vor fi eligibile pentru subvențiile franceze va fi publicată pe 15 decembrie 2023. Cu toate acestea, directorul financiar al grupului Renault, Thierry Pieton, și șeful mărcii Dacia, Denis Le Vot, au declarat, conform sursei AutomotiveNews Europe, că se așteaptă ca Dacia Spring să nu mai se încadreze în aceste criterii.
Dacia Spring este un model derivat din Renault Kwid, care a fost lansat pentru prima dată pe piața indiană în 2019. Acesta a fost ulterior adaptat pentru a utiliza un sistem de propulsie electric și a fost introdus pe piața chineză în 2021, fiind apoi omologat pentru piața europeană.