Echipa județeană “Let`s Do It, Romania!” vă așteaptă în rândul Echipei Naționale de Acțiune și la Ziua de Curățenie Națională din 24 septembrie!
Următoarele zile voluntarii se mai pot înscrie pe site http://www.letsdoitromania.ro/vreau-sa-particip, pot forma echipe sau pot adăuga organizaţii/companii în echipă și își pot aloca mormane. Cei care nu au echipă sau nu mai pot sa se înscrie sunt așteptați la punctele de înregistrare – Prefectura Argeș și Primăriile localităților din Argeș. În Argeș pe 24 septembrie ne dorim să participe activ 15 000 de voluntari!
Programul Zilei de Curăţenie Naţională va începe la ora 08:00 cu înregistrarea voluntarilor, instruirea și dotarea cu materiale și va continua până la orele 15:00 când voluntarii vor comunica cantitățile de deșeuri colectate. Se va face înregistrarea voluntarilor care nu s-au înscris pe site (8:00 – 9:00) şi formarea sau completarea echipelor de curăţenie (9:00 – 10:00). După semnarea formularului de înscriere şi după recepţia sacilor şi a mănuşilor, în cazul în care acestea nu vor fi asigurate pe cont propriu de către voluntari, echipele care şi-au alocat deja mormanele pe site, pot pleca să le cureţe. Echipelor care nu şi-au ales mormane şi care nu s-au înregistrat pe site, li se vor aloca mormane la punctul de înregistrare.
Între orele 9:00 şi 15:00 va avea loc curăţarea mormanelor. La finalizarea colectării selective a deșeurilor, liderul echipei va comunica responsabilului din partea primăriei numărul de saci strânşi, iar acesta se va ocupa de transportul deşeurilor la baza de stocare. Raportarea de către lider a mormanelor curăţate de echipă se poate face fizic, la punctul de înregistrare prin completarea unui formular, sau prin SMS către reprezentantul LDIR la care s-a înregistrat. Înainte de a pleca la curăţenie, voluntarilor li se vor prezenta normele de curăţenie şi siguranţă, precum şi instrucţiunile de colectare selectivă.
Deşi s-au distribuit deja cantităţi mari de materiale, este posibil ca acestea să fie insuficiente, motiv pentru care mulţumim anticipat tuturor echipelor care îşi pot asigura necesarul de saci și mănuşi (o pereche de mănuşi şi 3-5 saci de 120 l, cost aproximativ 5 lei), precum şi transportul. Toți voluntarii trebuie să fie îmbrăcați și încălțați corespunzător și să își ia la ei o sticlă de apă și un sandwich.
Vom pune la dispoziția voluntarilor 3 autocare oferite de Dacia și alte câteva mijloace de transport pentru care acum purtăm discutii cu câteva companii.
În județul Argeș pentru managementul deșeurilor coletate pe 24 septembrie, depozitarea la Depozitul conform de la Albota și colectarea deșeurilor reciclabile și-au exprimat sprijinul: ADP Mioveni, EDILUL CGA, ECOVALOR, FINANCIAR URBAN, GAMICOM GROUP, REPLAST PROPLAST, SALUBRITATE 2000, SALUBRIS, TRANSARG CAG 98.
Sponsori proiectului în Argeș sunt: AUCHAN PITEȘTI, AUTOMOBILE DACIA, SOTA GRUP sotagrup21.ro, FEDCOOP, NESADI PROTECT și TOYOTA PITEȘTI. Iar ca voluntari vor participa companii precum: CEZ, Metro, Cargus, Toyota.
Instituția Prefectului Judeţului Argeș, Consiliul Județean Argeş, Garda de Mediu Argeș, Agenția Regională pentru Protecția Mediului Pitești, Inspectoratul Școlar Județean Argeș, Administrația Bazinală Argeș-Vedea și Direcția Silvică sunt principalele instituții partenere.
Echipa “Let`s Do It, Romania!” pune la dispoziția tuturor celor interesați de proiect un call center, disponibil la numărul de telefon 0318 21 21 21, și o adresă la care pot scrie arges@letsdoitromania.ro.
Foto: Diana Livezeanu