Prefectul de Argeș, Radu Perianu, a creat (în urmă cu mai puțin de o săptămână) un grup, denumit „Pacient în Argeș” pe platforma de socializare Facebook, în scopul de a afla problemele reale cu care se confruntă pacienții din Argeș în interacțiunea lor cu sistemul public de sănătate de la noi din județ.
Inițiativa prefectului R. Perianu este una cu adevărat remarcabilă și lăudabilă pentru că oamenii pot semnala, într-un cadru informal ce-i drept, mult mai ușor problemele cu care se confruntă, printr-o modalitate simplă de exprimare și fără teama unor repercusiuni, pentru că, pe această platforma poți transmite mesaje și anonim, dacă dorești să-ți protejezi identitatea
Rezultatele inițiativei nu au întârziat să apară, în grup înscriindu-se, în numai câteva zile, peste 2.200 de persoane, iar unele dintre acestea au semnalat deja anumite probleme din sistemul de sănătate de stat din județul Argeș. Soluțiile la aceste probleme și la problemele ce vor fi semnalate și în viitor sunt în datoria autorităților, dar cred că și societatea civilă poate fi angrenată în discuții cu factorii de decizie care pot adopta aceste soluții atât la nivel local, cât și la nivel central.
Un instrument benefic pentru identificarea mai multor probleme din sistemul de sănătate ar putea fi și realizarea unor chestionare anonime ale pacienților la externarea din spital sau la finalizarea actului medical de care au beneficiat în instituțiile de stat din domeniul sănătății de la nivelul județului Argeș. Acest instrument este folosit, cu succes, chiar de Ministerul Sănătății care realizează chestionare cu pacienți aleși în mod aleatoriu din rândul pacienților care interacționează cu anumite spitale din București. Personal am răspuns la mai multe astfel de chestionare inițiate prin SMS de către Ministerul Sănătății și, deși am spus și lucruri mai puțin plăcute despre anumite aspecte ale interacțiunii mele cu spitalele din București, nu am simțit nicio repercusiune în interacțiunile ce au urmat în cadrul acelor spitale.