De aproximativ 9 ani, cărțile sau carnetele de muncă, pentru angajați, nu se mai întocmesc. Din acest motiv vechimea în muncă poate fi demonstrată doar prin adeverințele doveditoare în acest sens.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș reamintește celor care sunt angajați sau celor care și-au sau încheiat activitatea în câmpul muncii că din data de 1 ianuarie 2011, angajatorii au obligația de a elibera adeverința doveditoare a activității pe care salariații au desfășurat-o dar și durata, venitul, vechimea în muncă, domeniul în care au activat dar și extrasul din registru.

La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să elibereze un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării, conform art.7 alin.6 din H.G. nr. 907/2017”, informează ITM Argeș.

În cazul în care angajatorul nu poate elibera extrasul din registru, angajatul poate face o solicitare direct la ITM.

Este eliberat un certificat de tip revisal, în baza unei cereri pentru acesta, totul după achitarea sumei de 20 lei/document, în maxim 15 zile de la data solicitării.

Plata poate fi efectuată în contul ITM Argeș, la Trezoreria Pitești sau direct la casieria instituției. ITM Argeș, COD IBAN RO83TREZ0465032XXX008283, Trezoreria Pitești, cod fiscal 12355112.

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here