În trecut promovarea afacerilor și a ofertelor se făcea exclusiv offline, prin reclame printate în ziare, pe bannere, la televizor sau radio. Dar, odată cu dezvoltarea tehnologiei, specialiștii și-au dat seama că publicitatea este mai eficientă în online, unde majoritatea dintre noi ne petrecem timpul.
Astfel, dacă vrei să fii cunoscut și să faci profit, trebuie să folosești și tu noile metode de promovare. Iată care sunt cele mai eficiente pe care trebuie neapărat să le aplici pentru afacerea ta:
1. Newsletter
Newsletter-ul este ca un un fel de scrisoare pe care le-o trimiți abonaților, la un anumit interval de timp. Prin acesta îi anunți dacă apar noi oferte sau produse și orice altceva crezi că este de interes pentru aceștia.
Îți recomandăm să ai un departament de marketing intern sau să colaborezi cu o firmă specializată pentru crearea newsletterului. Acesta trebuie să aibă un design atractiv și un conținut care să convingă oamenii să devină clienți.
2. SMS Marketing
Dacă vrei să folosești o modalitate rapidă de a transmite informații celor interesați, apelează la servicii sms. Avantajul acestui tip de campanie este că ofertele ajung la mulți oameni, care chiar citesc mesajele.
În plus, poți folosi serviciile sms și pentru concursuri, campanii sau sondaje. În cazul acestora, ai nevoie de oameni care să se ocupe specific de promovare deoarece trebuie să menții comunicarea cu persoanele care interacționează.
3. Facebook
Probabil și tu îți petreci o mare parte din timp dând scroll pe Facebook. Sigur ai observat că pe lângă postările celor pe care îi urmărești, îți apar și unele de la persoane sau firme necunoscute, marcate cu sponsored.
Poți apărea și tu cu afacerea ta în feed-ul altor oameni. Citește cu atenție reglementările Facebook, există multe restricții în privința conținutului care urmează să fie promovat. Va trebui, de asemenea, să îți setezi un buget pentru reclame.
4. Instagram
Fratele mai mic al Facebook-ului, Instagram, este folosit cu precădere de către cei tineri. Dacă produsele tale se pretează pentru o astfel de audiență, este imperativ să încerci să te promovezi și pe această platformă.
Aici ai două opțiuni, direct pe feed sau pe stories. Alege o imagine atractivă, deoarece acest lucru stă la baza întregii platforme și vei reuși să obții mai ușor clienți noi. Stories sunt din ce în ce mai accesate, deci ai șansa să ajungi cu oferta ta la multe persoane.
5. Influenceri
Dacă bugetul îți permite, apelează la influenceri. Acestea sunt persoane cunoscute în diverse domenii și au mulți urmăritori pe platformele de socializare. Pentru că au mulți fani care au încredere în ei, cel mai probabil își vor dori să folosească produsele pe care aceștia le promovează.
Încearcă să alegi un influencer cunoscut pentru un domeniu asemănător cu cel al produselor tale. Mai apoi vei discuta cu aceștia ce îți pot oferi contra bugetului pe care tu îl ai pentru promovare.
Promovarea este foarte importantă pentru succesul afacerii tale, dacă nu ești cunoscut, oamenii nu vor dori să cumpere de la tine. Folosește metodele prezentate mai sus pentru a îți face reclamă într-un mod eficient.
Sursă foto: Shutterstock.com